Pulangan Lumayan menanti Anda Hanya Klik di sini

Monday 15 April 2013

SUAMI KEJAM KUNCI ALAT SULIT ISTERI 5 TAHUN


INDIA - Didorong oleh perasaan tidak yakin pada isterinya, seorang lelaki meletakkan kunci (chastity belt) ke atas isterinya selama lebih lima tahun dengan menindik kemaluan isterinya dengan jarum mengait. Kunci itu kini telah berjaya dibuka melalui pembedahan yang dijalankan oleh seorang doktor wanita.



Shyama Bai, 35, mengatakan bahwa kemaluannya 'dikunci' oleh suaminya, Sohanlal Chouhan, sekitar lima tahun lalu setelah dia dipaksa meminum alkohol dan minuman keras itu kemudian menjadikan dia tidak sedarkan diri. "Saya cuba untuk membuka kunci itu keesokan harinya di sebuah hospital tempatan, tetapi oleh kerana pakar sakit puan yang bertugas ketika itu adalah lelaki, saya tidak dapat mengumpul keberanian untuk meneruskan rancangan itu," tambah ibu kepada lima orang anak - tiga lelaki dan dua perempuan.

Wanita itu memberitahu penyiasat bahawa selepas meletakkan kunci, Chouhan membawa kunci bersamanya apabila dia pergi bekerja dan hanya membuka kunci itu pada waktu malam. Chouhan, seorang buruh, yang telah disoal siasat di balai polis Sanyogitaganj, memberitahu bahawa dia mengambil langkah itu kerana dia takut isterinya akan melayan atau lari ikut lelaki lain. "Tiga adik-beradik saya dan enam anak-anak perempuan mereka telah kahwin lari," katanya, cuba untuk menjustifikasikan keadaan dan perlakuannya.

Shyama Bai mendakwa bahawa dia pernah cuba membunuh diri dengan memakan bahan beracun selepas Chouhan membuat paksaan secara seksual pada anak perempuan mereka yang berusia 12 tahun. Satu pasukan suruhanjaya negeri untuk wanita diketuai oleh Upama Rai bertemu Shyama Bai di hospital dan berjanji tindakan yang sewajarnya akan diambil terhadap suaminya. Shyama Bai mempunyai hanya satu permintaan pada pihak polis, "tolong jangan bebaskan suami saya, dia pasti akan membunuh kita semua." Pakar psikiatri mengggelar Chouhan sebagai seorang yang paranoid kerana sangat tidak yakin dengan kesetiaan isterinya. "Chouhan ada masalah mental dan memerlukan rawatan."

Peristiwa ini telah menimbulkan kemarahan aktivis sosial yang telah menuntut campur tangan serta-merta oleh polis dan badan-badan bukan kerajaan dalam menyelesaikan keadaan.


0 comments :

Post a Comment