Pulangan Lumayan menanti Anda Hanya Klik di sini

Thursday 7 March 2013

Cara Lajukan Speed Connection dengan Internet


Sekarang aku nak share cara nak lajukan speed internet korang..tak kisah la guna wifi,streamix, unifi ke hape..ada masa-masa tertentu slow jugak kelajuan internet tu. Aku rasa internet rumah aku jadi slow sebab download banyak sangat movie..pendownload tegar..hehehe



CARA NAK LAJUKAN INTERNET 

1. Right click kat desktop dan pilih NEW > SHORTCUT
2. Taip code ini : c:\windows\system32\ping YOURIPADDRESS -t
3. Tukar YOURIPADDRESS dengan IP Address korang.
    Contoh : c:\windows\system32\ping 206.6.48.183 -t
4. Tekan NEXT dan RENAME shortcut tu dengan nama yang korang suka.
    Pastu tekan FINISH.





CARA NAK DAPATKAN IP ADDRESS

1. Pergi kat START dan tulis "cmd" dan akan keluar COMMAND PROMPT
2. Lepas itu, taip "ipconfig" dalam kotak "cmd"
3. Kemudian, cari perkataan "IPv4 Address"..kat situ akan dinyatakan ip address korang.


Ok, just a simple tips..internet aku dah laju sikit. Inform aku ye kalau internet korang dah laju :)


Kalau tak faham dengan cara tadi ni ada lagi satu cara:

1.Klik START,taip CMD
2.Taip IPCONFIG atau IPCONFIG ALL
3.Taip ping IPv4 Address anda,..contoh: ping 206.6.48.183 -t




terima kasih genk...

0 comments :

Post a Comment